ClimateConsult A/S overgår 100% til FläktGroup og skifter samtidig navn og ledelse

Adm. Direktør Jack Hjeronymus og teknisk konsulent Jesper Hofmann Larsen, som grundlagde ClimateConsult i 2006, har valgt at sælge de sidste 49 % af aktierne i ClimateConsult til FläktGroup. ClimateConsult ændrer samtidig navn til FläktGroup og nuværende Adm. Direktør Jack Hjeronymus har valgt at takke ja til en position som Global Director i FläktGroup.

- Læs mere om overtagelsen, navneskiftet og den nye ledelse

Ændret ejerskab

Da ClimateConsult pr. 1. januar 2015 solgte aktiemajoriteten til FläktWoods var det samtidig starten på et nyt kapitel i ClimateConsults historie. De seneste år er brugt på at konsolidere ClimateConsults position på det danske marked, bl.a. ved gradvist at ændre produktmix samt tilbyde et øget udvalg af systemløsninger inden for komfortventilation, brandsikkerhed og pharmaceutisk industri. FläktWoods blev i oktober 2016 fusioneret med den tyske virksomhed Denco Happel og blev samlet under én paraply under navnet FläktGroup. For at styrke kræfterne om en samlet markedsstrategi på det danske marked, overtog ClimateConsult pr. 1. maj 2017 aktiviteterne i virksomheden CS Klimateknik, som tidligere varetog forhandlingen af Denco Happels produktsortiment i Danmark.

Jack Hjeronymus udtaler: ”Det har været en spændende process at smelte vores organisation sammen med FläktGroup og senest med CS Klimateknik. At samle flere kulturer er et naturligt skridt fremad, og vi er bevidste om, at det bliver en spændende udfordring. Jeg er overbevist om, at ved at bevare et stærkt fokus på de styrker der er i organisationen og samtidig har fokus på forskellighederne, så er jeg sikker på, at vi vil skabe et nyt og endnu stærkere fundament for vores samlede virksomhed.”

Ændring i ejerskabet sker med endelig virkning fra d. 1. juni 2017.

Navneskift
Som et naturligt skridt i overtagelsen, skifter ClimateConsult A/S navn til FläktGroup A/S.

Jack Hjeronymus udtaler: ”Det er et klart valg vi har taget for at udnytte de synergier der ligger i det øgede samarbejde. FläktGroup er verdens førende producent af HVAC komponenter og har en hovedstrategi og et værdisæt, der ligger parallelt med ClimateConsults – Vi synes derfor det var naturligt at navneskiftet skulle ske nu.”

Navneskiftet er en løbende proces som kommer til at foregå hen over sommeren. ClimateConsults nuværende hjemmeside, e-mail adresser mv. er uændrede, men ændres løbende til nyt domæne og adresser. Hovedkontoret i Hørning og salgskontoret i Albertslund bibeholdes på de nuværende adresser og naturligvis med vores nuværende personale, der fortsat vil yde excellent kundeservice.

Ny ledelse
Nuværende Adm. Direktør Jack Hjeronymus har samtidig med overtagelsen takket ja til en stilling som Global Director i FläktGroup. Hans rolle bliver fremadrettet at styrke salgsindsatsen worldwide med en målrettet vækst- og salgsstrategi. Jack fratræder stillingen som Adm. Direktør i ClimateConsult A/S pr. 1. juni 2017.

Nuværende salgschef, Mads Sønnichsen, tiltræder som Adm. Direktør pr. 1. juni 2017. Mads Sønnichsen er uddannet civilingeniør med speciale i indeklima og energiøkonomi fra Aalborg Universitet. Mads Sønnichsen kom til ClimateConsult i 2010 og har gennem årene varetaget roller som salgsingeniør, teknisk chef og salgschef.

Jack Hjeronymus udtaler: ”Jeg er glad for at vi har muligheden for at rekruttere internt til positionen som Adm. Direktør. Det er vigtigt for vores organisation, at ændringerne ikke påvirker vores DNA, som er opbygget gennem de sidste 11 år. Derfor er jeg glad for at Mads Sønnichsen har takket ja til jobbet som Adm. Direktør og jeg er sikker på, at det er det helt rigtige valg for, at vi som virksomhed kan øge vores stærke position på vores kerneområder samt sikre vækst på nye markedsområder.

Mads Sønnichsen udtaler: ”Jeg ser frem til det øgede samarbejde med FläktGroup og jeg er ikke i tvivl om, at overtagelsen kommer til at styrke vores position på det danske HVAC marked. FläktGroup er en virksomhed med vækstmål og med de trends jeg ser i markedet er jeg overbevist om, at efterspørgslen på HVAC-systemløsninger, produkter af højeste kvalitet, høj leveringssikkerhed samt viden og kompetencer i særklasse, er vejen frem”.

I stillingen som salgschef indtræder Lasse Andersen som har været i ClimateConsult siden 2009. Lasse har en stærk teknisk baggrund og har senest fungeret som salgsingeniør i Jylland. Dette arbejde fortsætter han, til hans tidligere position besættes.

Vi håber I vil tage godt imod dem begge
For at markere de ovenstående ændringer i ejerskab, navn og ledelse, inviterer vi hermed vores kunder og forretningsforbindelser til en uformel reception onsdag d. 28. juni 2017 kl. 13:00. Der udsendes separate indbydelser til dette arrangement.

Jack Hjeronymus

Adm.direktør – ClimateConsult A/S

Hent printvenlig version af pressemeddelelsen - klik her